• Rejestracja
Wpisz pytanie:
Mobile menu

probiotyk wywołuje chorobę

witam już od jakiegoś czasu co jakiś czas zwykle jesienią i wiosna biorę sobie probiotyk ostatnio brałem właśnie jesienią (Lactobacillus Rhamonosus GG) no i teraz chciałem zacząć sobie znów zażywać i tu dziwna reakcja organizmu po zażyciu po prostu wywołuje u mnie chorobę tzn. z każdą tabletką potenguje objawy choroby (przeziębienia) narasta coraz większy katar a ja coraz gorzej się czuje. Nie wiem co się stało pamiętam że ostatnio jak brałem to na koniec (na dosłownie trzy ostanie kapsułki kiedy miałem przestać stosować)  trochę się przeziębiłem ale właśnie dzięki tym kapsułkom od razu mi przeszło.

Dawniej brałem insmigen tą szczepionkę bo często chorowałem na zapalenie gardła to doktor zawsze przestrzegała mnie że nie wolno tego brać gdy jest się chorym to uważałem ale o probiotyku nie słyszałem

prosiłbym o jakąś poradę co mam teraz zrobić ewentualnie do jakiego specjalisty się zgłosić, bo gdy przyjdzie mi kiedy że będe musiał brać antybiotyk to co ja zrobie przecież nie wezne samego bez osłony.

Muszę jeszcze powiedzieć że innych probityków (innych szczepów) już prubowałem i reakcja jest podobna.
pytanie zadane 6 marca przez użytkownika LUKASEVO

1 odpowiedź

Szanowny Panie,   
stosowanie probiotyku nie powinno wiązać się w żaden sposób z nasileniem czy też zmniejszeniem dolegliwości o charakterze infekcji górnych dróg oddechowych. Probiotyki mają za zadanie wspomóc kolonizację i uzupełnienie flory bakteryjnej jelit. Myślę że wiąże Pan stosowanie probiotyku w chwili obecnej zbyt pochopnie z pogorszeniem choroby - zapewne jet to jej naturalny przebieg - czyli pogorszenie w ciągu 2-3 dni. Na pewno konieczne jest w takiej sytuacji włączenie leczenia celowanego przeciw zakażeniu - czyli chociażby ibuprofen, inhalacje z soli fizjologicznej, nawadnianie, tabletki przeciwbólowe do ssania. Oczywiście w chwil obecnej przy braku objawów ze trony przewodu pokarmowego nie ma sensu kontynuować stosowania probiotyku. Ogólnie natomiast należy zastanowić się nad celowością profilaktycznego stosowania probiotyków w Pana sytuacji. Czy często ma Pan problemy z infekcjami przewodu pokarmowego? Biegunkami? Wymiotami? Leczy się Pan z powodu jakichś chorób przewlekłych? Te informacje będą pomocne w dalszej konsultacji.
odpowiedź 13 marca przez (w trakcie specjalizacji z chorób wewnętrznych)
...